Tilaukset ja toimitukset
Sopimus Wellvitan kanssa tehdään suomeksi. Wellvita toimittaa tuotteet Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Kaikki ilmoitetut hinnat ovat euroissa ja sisältävät ALV:n ja muut pakolliset verot. Kaikkia hintoja voidaan päivittää jatkuvasti. Kaikkiin tilauksiin lisätään 4,95 euron toimituskulut.
Wellvita käyttää toimituksissaan pohjoismaisia jakelijoita, ja tilaus toimitetaan sinulle tavallisesti 5-10 arkipäivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Jos et ole saanut tilaustasi 12 arkipäivän sisällä tilauksestasi, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 09 615 00 516.
Palvelemme maanantai - torstai klo 8.00 - 16.00 ja perjantaisin klo 8.00 - 14.30.
Kestotilauspalvelu toimii yksilöllisesti mukautuvana tilauksena ilman sitoutumisaikaa, irtisanomisaikaa ja ostovelvoitetta.
Kestotilauspalvelu
Valikoimassamme on erilaisia tuotteita. Useimpien tuotteiden kohdalla on tärkeää, että käytät tuotetta säännöllisesti ja pidemmän aikaa parhaan mahdollisen vaikutuksen aikaansaamiseksi. Se, kuinka kauan tuotetta tulee ottaa, voi vaihdella tuotteesta riippuen. Kokemuksemme mukaan asiakkaamme ovat tyytyväisempiä, kun he ovat käyttäneet tuotetta säännöllisesti ja pidemmän aikaa. Palveluumme kuuluu, että otamme yhteyttä sinuun puhelimitse ja/tai sähköpostitse tukeaksemme sinua tuotteen käytössä.
Vastuu
Wellvitan tuotteet täyttävät Suomen viranomaisvaatimukset. Wellvita kantaa tuotevastuun sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Wellvitan vastuu kaikista korvausvaatimuksista rajoittuu määrään, joka vastaa ostetun tuotteen hintaa.
Tilaaminen
Tilaaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Hyväksymällä tilausehtomme vahvistat samalla olevasi yli 18-vuotias. Erikois-/tutustumistarjoukset on rajoitettu yhteen kertaan/kappaleeseen henkilöä kohden. Seuraavat tilaukset laskutetaan normaalihinnalla.
Maksu
Tilatessasi Wellvitalta tarjoamme sinulle useita eri maksutapoja tilauksen viimeistelemiseksi. Vain tarjotut maksutavat ovat mahdollisia. Valitsemasi maksutapa ja loppusumma näkyvät lomakkeella, jonka toimitamme tilauksesi mukana.
Maksu kortilla tai muilla verkkomaksuilla
Voit maksaa tilauksesi luottokortilla, verkkopankkimaksuna tai tarjoamiemme maksupalveluiden kautta.
Maksu edellyttää vahvan tunnistautumisen.
Turvallisuutesi vuoksi kaikki tapahtumat on salattu.
Takaamme, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti. Kaikki tiedot lähetetään salattuna ja ovat siten suojattuja.
Miten veloitus tapahtuu?
Kun valitset verkkomaksun, tehdään katevaraus välittömästi ja saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Summa veloitetaan kortiltasi tai tililtäsi samana päivänä, kun lähetämme tilauksesi.
Jos verkkomaksua ei hyväksytä
Jos verkkomaksua ei hyväksytä, niin ilmoitamme siitä tilauksen mukana lähetettävässä laskussa sekä maksun eräpäivän. Ota yhteys pankkiisi tai maksukortin myöntäjään kysyäksesi, miksi maksua ei voitu hyväksyä.
Jos tilaus ilmoittaa virheestä tai maksu keskeytyy, niin tilaus ei mene läpi. Jos et ole varma, onko tilauksesi onnistunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Luo maksusopimus
Kestotilauksen yhteydessä valitessasi jonkun tarjotuista verkkomaksutavoista tai Klarnan, annat suostumuksesi siihen, että vähennämme automaattisesti laskun loppusumman ilmoittamaltasi tililtä tai maksukortilta ja luot samalla maksusopimuksen kestotilauksellesi. Veloitamme jatkossa automaattisesti summan maksukortiltasi samana päivänä, kun lähetämme seuraavan toimituksesi ilmoittamaasi osoitteeseen.
Vastustamisoikeus
Huomautamme, että jos maksu suoritetaan pankkisiirrolla, vastustamisoikeus ei koske sitä.
Maksusopimuksen irtisanominen
Maksusopimus päättyy automaattisesti, jos peruutat tuotteen / tuotteiden tilauksen. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse muuta kuin peruuttaa tilauksesi ja maksusopimus päättyy samalla.
Kestotilauksen irtisanominen
Voit irtisanoa tilauksesi tästä.
Maksamatta jättäminen
Jos maksu viivästyy, lähetämme sinulle maksumuistutuksen. Jos olet antanut meille sähköpostiosoitteesi, lähetämme sähköpostitse kaksi ensimmäistä: maksumuistutuksen ja maksukehotuksen. Kolmas ja viimeinen eli perintäilmoitus lähetetään postitse. Maksukehotukseen ja perintäilmoitukseen lisätään 5 euron huomatuskulu Suomen lain mukaisesti. Jos maksua ei perintäilmoituksen jälkeenkään makseta, pidätämme oikeuden siirtää saatava perintätoimistolle perittäväksi. Huomioi, että perintätoimiston kautta tapahtuvasta perinnästä veloitetaan lisämaksuja.
Peruuttamis- ja palautusoikeus
Sinulla on 14 päivän peruuttamis- ja palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut ensimmäiseen toimitukseen kuuluvat kaikki tuotteet. Peruuttamisoikeus ei koske kestotilauksen seuraavia toimituksia. Jos haluat keskeyttää tai irtisanoa kestotilaussopimuksesi, sinun täytyy ilmoittaa se Wellvitalle, jotta emme lähetä sinulle lisää tuotteita. Peruuttamisen voi ilmoittaa soittamalla asiakaspalveluun 09 615 00 516 tai verkkosivuillamme wellvita.fi.
Peruuttamisoikeuden käyttäminen
Sinun tulee ilmoittaa peruuttamisoikeuden käyttämisestä 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Ilmoitus tulee tehdä sähköpostitse: asiakaspalvelu@wellvita.fi tai puhelimitse: 09 615 00 516 tai tulosta tämä peruuttamislomake. Ilmoituksessasi tulee käydä selvästi ilmi, että haluat käyttää peruuttamisoikeutta.
Tuotteet palautetaan/lähetetään osoitteeseen:
Wellvita
Hirsalantie 11
02420 Jorvas
Palautettavan tuotteen on oltava ehjässä pakkauksessa ja vastaavassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Tuote on pakattava huolellisesti kuljetuksessa syntyvien vaurioiden ehkäisemiseksi. Suosittelemme palauttamaan tuotteen alkuperäisesssä kuljetuspakkauksessa, ja liittämään pakkauksessa olevan laskusi mukaan.
Olet itse vastuussa tuotteista, kunnes olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautetut tuotteet, siitä syystä muista pyytää postista kuitti palautuksestasi.
Sinun on itse maksettava palauttamisesta syntyvät postikulut.
Huomioi, että emme vastaanota paketteja, jotka lähetetään postiennakolla.
Pakkauksen voi lähettää kirjeenä, jos pakkauksen mitat alittavat postin ilmoittamat kirjeen maksimimitat. Postikulut voit tarkistaa täältä: Posti henkilöasiakkaat hinnasto
Huomioithan, että kirjelähetyksenä lähetetystä pakkauksesta et saa Postista kuittia palautuksestasi.
Maksun palautus
Käyttäessäsi peruuttamisoikeutta saat maksetusta tuotteesta, mukaanlukien toimituskulut, rahasi takaisin 14 vuorokauden kuluessa saatuamme palautetun tuotteen ja tarkistettuamme, että se täyttää peruuttamisoikeuden ehdot. Palautamme maksut samalla maksutavalla, jota käytit tai tilisiirtona.
Huomioi
Voit menettää peruuttamisoikeutesi, ja menettää maksamasi summan. Näin menetellään tapauksissa, joissa tuotteen arvo laskee, esimerkiksi:
- Olet rikkonut pakkauksen sinetin / ottanut tuotteen käyttöön
- Tuote on vahingoittunut hallussasi
- Olet käsitellyt tuotetta muutoin kuin on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan osalta
- Et ole noudattanut peruuttamisoikeuden ehtoja
Sinetöitynä toimitettua tavaraa, ei voi terveydellisistä ja hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa. Eli avattua tuotepakkausta EI saa palauttaa.
Reklamaatiot
Jos tilaamassasi tuotteessa on vikaa, on sinulla kuluttajansuojalain puitteissa reklamaatio-oikeus. Huomaathan, että reklamaatiot koskevat ostohetkestä eteenpäin ilmeneviä vikoja ja puutteita. Sinulla on 24 kuukauden takuu. Se tarkoittaa, että jos tuotteessa on vikaa, voit joko vaihtaa tai palauttaa tuotteen, tilanteesta riippuen. Takuuta rajoittaa tuotteen normaali säilyvyysaika.
Jos tuotteessa mielestäsi on vikaa, ota yhteyttä sivun alalaidassa olevaan osoitteeseen tai puhelinnumeroon. Reklamaation käsittelyn edellytyksenä on, että vika ei ole syntynyt virheellisen käytön seurauksena tai muusta ostajasta johtuvasta syystä. Tuotteessa olevasta viasta on valitettava mahdollisimman pian. Voit reklamoida kirjallisesti asiakaspalvelu@wellvita.fi tai puhelimitse 09 615 00 516.
Voit käyttää myös tätä reklamaatiolomaketta.
Wellvitan vastaanottama tuotevalitus käsitellään mahdollisimman nopeasti. Jos tuotteessa todetaan puute, voit vaihtaa tuotteen tai saat tuotteen hinnasta alennusta kuluttajansuojalain puitteissa. Jos vika on merkittävä, voit purkaa kaupan. Kauppaa ei kuitenkaan voi purkaa, jos Wellvita tarjoutuu viipymättä vaihtamaan tuotteen.
Jos valitus edellyttää tuotteen palauttamista Wellvitalle, ja valitus on aiheellinen, ei asiakkaalle aiheudu tästä kuluja. Jos valitus ei ole aiheellinen, asiakas on velvollinen maksamaan lähetyksen toimituskulut. Wellvita voi aina reklamaation yhteydessä vaatia todisteeksi kopiota tilauksen mukana toimitetusta laskusta.
Emme vastaanota paketteja, jotka lähetetään postiennakolla.
Muutokset
Wellvita voi yksipuolisesti muuttaa näitä ostoehtoja. Muutokset tulevat voimaan vasta 14 päivän kuluttua ostoehtojen vastaanottamisesta joko tavaroiden toimituksen yhteydessä tai toimitettuna postitse tai sähköpostitse.
Valittaminen
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
EU-vetoomus
Voit käynnistää asian käsittelyn myös ODR-foorumilla eli ODR platform:illa (online dispute resolution) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Asian käsittely tulee kohdistaa sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@wellvita.fi
Tietojenkäsittely
Wellvita rekisteröi ostotapahtuman yhteydessä seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, laskunumero, tiedot käsitellyistä ja vireillä olevista tilauksista. Henkilökohtaisia tietoja ei rekisteröidä. Kerättyjen tietojen avulla voimme toimittaa tuotteen sinulle ja käsitellä mahdolliset reklamaatiot. Lisätietoja löydät Wellvitan tietosuojakäytännöstä.