Tilaus- ja toimitusehdot

Yhteystiedot:

Wellvita / Mezina Oy
Y-tunnus: 1749534-5
Hirsalantie 11
02420 Jorvas
Puh. 09 615 00 516 (pvm/mpm)
sähköposti: asiakaspalvelu@wellvita.fi

Vastuu 

Wellvitan tuotteet täyttävät Suomen viranomaisvaatimukset. Wellvita kantaa tuotevastuun sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Wellvitan vastuu kaikista korvausvaatimuksista rajoittuu määrään, joka vastaa ostetun tuotteen hintaa. 

Tilaukset ja toimitukset 

Sopimus Wellvitan kanssa tehdään suomeksi. Wellvita toimittaa tuotteet Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Tilaaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Hyväksymällä tilausehtomme vahvistat samalla olevasi yli 18-vuotias. 

Kaikki ilmoitetut hinnat ovat euroissa ja sisältävät ALV:n ja muut pakolliset verot. Kaikkiin tilauksiin lisätään 4,95 euron toimituskulut. Wellvita käyttää toimituksissaan pohjoismaisia jakelijoita, ja tilaus toimitetaan sinulle tavallisesti 4-8 arkipäivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta  Jos et ole saanut tilaustasi 12 arkipäivän sisällä tilauksestasi, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 09 615 00 516 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@wellvita.fi . Asiakaspalvelun aukioloajat löydät täältä: Ota yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää – Wellvita.  

Kestotilauspalvelu 

Kestotilauspalvelu toimii yksilöllisesti mukautuvana tilauksena ilman sitoutumisaikaa, irtisanomisaikaa ja ostovelvoitetta. 

Osana asiakaspalvelua voimme ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse ja/tai sähköpostitse ja kertoa lisää tuotteen käytöstä. Valikoimassamme on erilaisia tuotteita. Useimpien tuotteiden kohdalla on tärkeää, että käytät tuotetta säännöllisesti ja pidemmän aikaa parhaan mahdollisen vaikutuksen aikaansaamiseksi. Se, kuinka kauan tuotetta tulee ottaa, voi vaihdella tuotteesta riippuen. Kokemuksemme mukaan asiakkaamme ovat tyytyväisempiä, kun he ovat käyttäneet tuotetta säännöllisesti ja pidemmän aikaa. Palveluumme kuuluu, että otamme yhteyttä sinuun puhelimitse ja/tai sähköpostitse tukeaksemme sinua tuotteen käytössä. 

Tutustumis- ja kampanjatarjoukset  

Tutustumis- ja kampanjatarjoukset ovat voimassa uusille asiakkaille ja heille, jotka palaavat aikaisemmin tilaamansa tuotteen pariin kuuden kuukauden jälkeen tuotetilauksensa keskeyttämisestä.  

Erikois-/tutustumistarjoukset on rajoitettu yhteen kertaan/kappaleeseen henkilöä kohden. Kestotilauksen seuraavat toimitukset laskutetaan normaalihinnalla. 

Maksu 

Tilatessasi Wellvitalta tarjoamme sinulle useita eri maksutapoja tilauksen viimeistelemiseksi. Vain tarjotut maksutavat ovat mahdollista käyttää.  

Maksu laskulla 

Tilatessasi Wellvitalta puhelimitse, lähetämme laskun tuotetoimituksen yhteydessä. Sinulla on laskun päiväyksestä 21 päivää aikaa maksaa lasku.  

Voit maksaa laskun verkkosivuillamme. Maksa lasku – Wellvita. 

Maksu kortilla tai muilla verkkomaksuilla 

Maksukorteilla tehdyt verkko-ostokset tulee hyväksyä kaksivaiheisella tunnistautumisella: Tammikuusta 2021 alkaen maksukorteilla tehtäviä verkko-ostoksia koskevat uudet EU-säännöt. Tämä tarkoittaa, että maksukorteilla tehtävät ostokset on hyväksyttävä joko pankkitunnuksilla tai tekstiviestillä lähetettävällä henkilökohtaisella kertakäyttökoodilla.  

Turvallisuutesi vuoksi kaikki tapahtumat on salattu. Takaamme, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti. Kaikki tiedot lähetetään salattuna ja ovat siten suojattuja. 

Veloitamme summan, kun tilaus lähetetään Kun valitset verkkomaksun, tehdään katevaraus välittömästi ja saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Summa veloitetaan kortiltasi tai tililtäsi samana päivänä, kun lähetämme tilauksesi. 

Luo maksusopimus 

Kestotilauksen yhteydessä valitessasi jonkun tarjotuista verkkomaksutavoista tai Klarnan, annat suostumuksesi siihen, että vähennämme automaattisesti laskun loppusumman ilmoittamaltasi tililtä tai maksukortilta ja luot samalla maksusopimuksen kestotilauksellesi. Veloitamme jatkossa automaattisesti summan maksukortiltasi samana päivänä, kun lähetämme seuraavan toimituksesi ilmoittamaasi osoitteeseen. Veloitusten täsmennetty maksunsaaja on Mezina Oy / Wellvita. 

Jos verkkomaksua ei hyväksytä 

Jos verkkomaksua ei hyväksytä, niin ilmoitamme siitä tilauksen mukana lähetettävässä laskussa sekä maksun eräpäivän. Ota yhteys pankkiisi tai maksukortin myöntäjään kysyäksesi, miksi maksua ei voitu hyväksyä. 

Jos tilaus ilmoittaa virheestä tai maksu keskeytyy, niin tilaus ei mene läpi. Jos et ole varma, onko tilauksesi onnistunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 09 615 00 516. Palvelemme maanantaista torstaihin klo 8.00 – 16.00 ja perjantaisin klo 8.00 – 14.30. 

Maksusopimuksen irtisanominen 

Maksusopimus päättyy automaattisesti, jos peruutat tuotteen / tuotteiden tilauksen. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse muuta kuin peruuttaa tilauksesi ja maksusopimus päättyy samalla. 

Kestotilauksen irtisanominen: 

Voit irtisanoa kestotilausesi tästä, tai soittamalla asiakaspalveluumme 09 615 00 516.  

Maksamatta jättäminen 

Jos maksu viivästyy, lähetämme sinulle maksumuistutuksen. Jos olet antanut meille sähköpostiosoitteesi, lähetämme sähköpostitse ensimmäisen maksumuistutuksen. Jos emme ole saaneet maksua eräpäivään mennessä, lähetämme seuraavan maksumuistutuksen ja ilmoituksen perintään siirtymisestä kirjeitse. Kuhunkin maksumuistutukseen lisätään 5 euron muistutusmaksu Suomen lain mukaisesti. Jos maksua ei perintäilmoituksen jälkeenkään makseta, pidätämme oikeuden siirtää saatava perintätoimistolle perittäväksi. Huomioi, että perintätoimiston kautta tapahtuvasta perinnästä veloitetaan lisämaksuja. 

Hintamuutokset 

Wellvitalla on oikeus muuttaa tuotteiden hintoja ja/tai ostoehtoja wellvita.fi-sivustolla vedoten kuljetusten, raaka-aineiden tai tuotantokustannusten nousuun. 

Jos tilaamasi tuotteen tai tuotteiden hinta nousee yli 5 %, lähetämme sinulle tiedon sähköpostitse tai kirjeitse. Jos et hyväksy muutosta, sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi ennen muutoksen voimaantuloa. Sähköpostissa/kirjeessä ilmoitetaan, milloin muutos tulee voimaan. 

Wellvita voi yksipuolisesti muuttaa näitä ostoehtoja. Tällöin ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse tai kirjeitse. Jos et hyväksy muutosta, sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi ennen muutoksen voimaantuloa. Sähköpostissa/kirjeessä ilmoitetaan, milloin muutos tulee voimaan. 

Peruuttamis- ja palautusoikeus 

Sinulla on 14 päivän peruuttamis- ja palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut ensimmäiseen toimitukseen kuuluvat kaikki tuotteet. Peruuttamisoikeus ei koske kestotilauksen seuraavia toimituksia. Jos haluat keskeyttää tai irtisanoa kestotilaussopimuksesi, sinun täytyy ilmoittaa se Wellvitalle, jotta emme lähetä sinulle lisää tuotteita. Peruuttamisen voi ilmoittaa soittamalla asiakaspalveluun 09 615 00 516 tai verkkosivuillamme wellvita.fi. 

Peruuttamisoikeuden käyttäminen 

Sinun tulee ilmoittaa peruuttamisoikeuden käyttämisestä 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Ilmoitus tulee tehdä sähköpostitse: asiakaspalvelu@wellvita.fi tai puhelimitse: 09 615 00 516 tai tulosta tämä peruuttamislomake ja lähetä se meille. Ilmoituksessasi tulee käydä selvästi ilmi, että haluat käyttää peruuttamisoikeutta. 

Tuotteet palautetaan/lähetetään osoitteeseen: 

Wellvita Hirsalantie 11 02420 Jorvas 

Palautettavan tuotteen on oltava ehjässä pakkauksessa ja vastaavassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Tuote on pakattava huolellisesti kuljetuksessa syntyvien vaurioiden ehkäisemiseksi. Suosittelemme palauttamaan tuotteen alkuperäisesssä kuljetuspakkauksessa, ja liittämään pakkauksessa olevan laskusi mukaan. Palautuksessa tulee näkyä yhteystietosi. 

Olet itse vastuussa tuotteista, kunnes olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautetut tuotteet, siitä syystä muista pyytää postista kuitti palautuksestasi 

Sinun on itse maksettava palauttamisesta syntyvät postikulut. Huomioi, että emme vastaanota paketteja, jotka lähetetään postiennakolla. 

Pakkauksen voi lähettää kirjeenä, jos pakkauksen mitat alittavat postin ilmoittamat kirjeen maksimimitat. Postikulut voit tarkistaa täältä: Posti henkilöasiakkaat hinnasto  

Tuotteen kunto palautettaessa 

Emme hyväksy palautuksia tuotteista, joita on käytetty tai sinetti on rikottu. Tuotetta palautettaessa arvioimme, onko tuotteen arvo heikentynyt. Mahdollinen arvon aleneminen kuitataan tuotteesta maksettavasta hyvityksestä. 

On odotettavissa, että tuotteen arvonalennus on 100 %, jos tuote on vahingoittunut, kun olet ollut siitä vastuussa, tai jos olet käsitellyt tuotetta eri tavalla kuin oli tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. 

Sinetöitynä toimitettua tavaraa, ei voi terveydellisistä ja hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa. Eli avattua tuotepakkausta EI saa palauttaa. 

Maksun palautus 

Käyttäessäsi peruuttamisoikeutta saat maksetusta tuotteesta, mukaanlukien toimituskulut, rahasi takaisin 14 vuorokauden kuluessa saatuamme palautetun tuotteen ja tarkistettuamme, että se täyttää peruuttamisoikeuden ehdot. Palautamme maksut samalla maksutavalla, jota käytit tai tilisiirtona. 

Voimme pidättäytyä maksusta, kunnes olemme vastaanottaneet tavarat, ellet toimita meille tositetta siitä, että olet palauttanut ne.  

Reklamaatiot 

Jos tilaamassasi tuotteessa on vikaa, on sinulla kuluttajansuojalain puitteissa reklamaatio-oikeus. Huomaathan, että reklamaatiot koskevat ostohetkestä eteenpäin ilmeneviä vikoja ja puutteita. Sinulla on 24 kuukauden takuu. Se tarkoittaa, että jos tuotteessa on vikaa, voit joko vaihtaa tai palauttaa tuotteen, tilanteesta riippuen. Takuuta rajoittaa tuotteen normaali säilyvyysaika. 

Jos tuotteessa mielestäsi on vikaa, ota meihin yhteyttä. Reklamaation käsittelyn edellytyksenä on, että vika ei ole syntynyt virheellisen käytön seurauksena tai muusta ostajasta johtuvasta syystä. Tuotteessa olevasta viasta on valitettava mahdollisimman pian. Voit reklamoida kirjallisesti asiakaspalvelu@wellvita.fi tai puhelimitse 09 615 00 516. 

Voit käyttää myös tätä reklamaatiolomaketta. 

Wellvitan vastaanottama tuotevalitus käsitellään mahdollisimman nopeasti. Jos tuotteessa todetaan puute, voit vaihtaa tuotteen tai saat tuotteen hinnasta alennusta kuluttajansuojalain puitteissa. Jos vika on merkittävä, voit purkaa kaupan. Kauppaa ei kuitenkaan voi purkaa, jos Wellvita tarjoutuu viipymättä vaihtamaan tuotteen.  

Jos valitus edellyttää tuotteen palauttamista Wellvitalle, ja valitus on aiheellinen, ei asiakkaalle aiheudu tästä kuluja. Jos valitus ei ole aiheellinen, asiakas on velvollinen maksamaan lähetyksen toimituskulut. Wellvita voi aina reklamaation yhteydessä vaatia todisteeksi kopiota tilauksen mukana toimitetusta laskusta. 

Emme vastaanota paketteja, jotka lähetetään postiennakolla. 

Valittaminen 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. 

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. 

EU-vetoomus 

Voit käynnistää asian käsittelyn myös ODR-foorumilla eli ODR platform:illa (online dispute resolution) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr.  Asian käsittely tulee kohdistaa sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@wellvita.fi 

Tietojenkäsittely 

Wellvita rekisteröi ostotapahtuman yhteydessä seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, laskunumero, tiedot käsitellyistä ja vireillä olevista tilauksista ja palautuksisra. Kerättyjen tietojen avulla voimme toimittaa tuotteen sinulle ja käsitellä mahdolliset reklamaatiot. Lisätietoja löydät Wellvitan tietosuojakäytännöstä. 

Peruutuslomake 

Tästä löydät peruutuslomakkeen.